IntroduktionEn BODYPUMP® timeBODYPUMP® musikLidt om sikkerhed

BODYPUMP® centreSpørgsmålSvarHome

 

 

 

 

 

 

 

BODYPUMP® 74

BODYPUMP® 73

BODYPUMP® 72

BODYPUMP® 71

BODYPUMP® 70

BODYPUMP® 69

BODYPUMP® 68

BODYPUMP® 67

BODYPUMP® 66

BODYPUMP® 65

BODYPUMP® 64

BODYPUMP® 63

BODYPUMP® 62

BODYPUMP® 61

BODYPUMP® 60

BODYPUMP® 59

BODYPUMP® 58

BODYPUMP® 57

BODYPUMP® 56

BODYPUMP® 55

BODYPUMP® 54

BODYPUMP® 53

BODYPUMP® 52

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Click to listen

BODYPUMP® 56

Tracks :

 

 1.

Opvarmning I Believe (Give A Little Bit)   Joana Zimmer

 2.

Squats Voodoo Child  Rogue Traders

 3.

Bryst She Drives Me Crazy Fine Young Cannibals

 4.

Ryg Why  DJ Sammy

 5.

Triceps The Biz 'Satisfaction' Benny Benassi

 6.

Biceps Gonna Make You Sweat (Everybody Dance Now) C+C Music Factory

 7.

Lunge Wonderful Life Tina Cousins

 8.

Skuldre I Like The Way  BodyRockers

 9.

Mave Do You Really Want To Hurt Me Blue Lagoon

10.

Udstrækning Angels  Robbie Williams

Musikken til BODYPUMP® 56 er måske nok en anelse langsommere end sædvanligt. Men hvis hvis nogen tror at langsommere rytme betyder mindre udfordringer, så tager de fejl.

BODYPUMP® 56 er fortsat på et niveau hvor alle kan være med og gennem sine mange gentagelser bliver du udfordret på en ny måde.

Efter opvarmningen kaster vi os ud i et af de længste squat-tracks jeg har prøvet. I det hele er der 143 benbøjninger og med Voodoo Child i ørene går 5½ minut hurtigt. Læg specielt mærke til hvor effektiv træning der er i de mange "halve" hvor lårmusklerne står vandret i forhold til tyngdekraften.

I bryst-tracket er der (for denne gang) ikke efterfølgende armstrækninger, så der kan lægges lidt ekstra vægt på stangen.

Videre til rygøvelserne, som denne gang indeholder ekstra mange "Clean & Press" med efterfølgende "Deadrow".

Femte og sjette øvelse er som sædvanlig armene - henholdsvis triceps og biceps. I triceps-øvelsen er "Kickbacks" tilbage: Ned på knæ (eller med den ene fod på kassen) og stræk armen vandret bagud. Igen en øvelse hvor tyngdekraften udnyttes fuldt ud.

"Gonna make you sweat" er så fuld af energi at det er svært at stå stille under biceps-øvelsen, og selv med 71 gentagelser bliver man båret i gennem af musikken.

Lunge-tracket slutter med power-lunges i dobbelt-tempo inden vi går over til skulder-øvelsen hvor også lateral/side-raises er i dobbelt tempo.

I de afsluttende maveøvelser er der som noget nyt kommet en "hover":  Om og ligge på maven, op og ligge på albuerne og på tæerne og med kroppen helt strakt. Kig ned og løft så det ene ben.........og SPÆND MAVEMUSKLERNE..............en fantastisk øvelse, som alle kan gøre uden unødig belastning af ryg eller nakke.

Og udstrækningen ? Jeg plejer altid at dæmpe lyset og skrue ned for musikken, men Robbie Williams kan jeg ikke skrue ned for. På en gang afslappende, udstrækkende og kraftfuldt. Den mand er genial.