IntroduktionEn BODYPUMP® timeBODYPUMP® musikLidt om sikkerhed

BODYPUMP® centreSpørgsmålSvarHome

 

 

 

 

 

 

 

BODYPUMP® 74

BODYPUMP® 73

BODYPUMP® 72

BODYPUMP® 71

BODYPUMP® 70

BODYPUMP® 69

BODYPUMP® 68

BODYPUMP® 67

BODYPUMP® 66

BODYPUMP® 65

BODYPUMP® 64

BODYPUMP® 63

BODYPUMP® 62

BODYPUMP® 61

BODYPUMP® 60

BODYPUMP® 59

BODYPUMP® 58

BODYPUMP® 57

BODYPUMP® 56

BODYPUMP® 55

BODYPUMP® 54

BODYPUMP® 53

BODYPUMP® 52

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Click to listen

BODYPUMP® 57

Tracks :

 1.

Opvarmning Come to me Tina Cousins

 2.

Squats From Paris to Berlin Infernal

 3.

Bryst Push it Garbage

 4.

Ryg Everytime we touch Cascada

 5.

Triceps Take your mama Scissor Sisters

 6.

Biceps Pump it Black Eyed Peas

 7.

Lunge I want you Paris Avenue ft. Robin One

 8.

Skuldre Rock Star N.E.R.D.

 9.

Mave Don't Cha Pussycat Dolls

10.

Udstrækning Unbreak my heart Il Divo
 

Så er BODYPUMP® 57 på vej ud til de danske fitness centre og der er virkelig noget at glæde sig til. Det er sidste gang Mike McSweeney står for koreografien og med dette afskedsværk slutter han helt på toppen. Der er energi og rytme, der er koreografi og koordination, der kraft og udfordringer, der er det hele.

Vi starter med som sædvanlig med en grundig opvarmning af hele kroppen, og det er selvfølgelig til den australske sangfugl Tina Cousins, som også har glædet os på mange af de tidligere BODYPUMP®'s. I opvarmningen er der overraskende mange "deadrows", men det er god forberedelse til rygtrack'et, som er den fjerde øvelse

Efter opvarmningen skal vi i gang med de otte muskelgrupper. Vi starter med squatøvelserne til musik fra den danske duo Infernal, der består af Lina Rafn (29) og Paw Lagermann (28). Infernal har gennem 10 år solgt 700.000 cd'ere solgte på verdensplan med hittene "Keen on Disco", "A to the B" og her hører vi deres største hit "From Paris to Berlin"

I squat-øvelsen er der ca. 20% færre benbøjninger end i BODYPUMP® 56, men der er kommet en helt ny to-en kombination, som virkelig presser lår- og ballemusklerne.

Bryst-tracket af et af de hårdeste, som Mike har budt os, så de første par gange skal man måske arbejde med lidt mindre vægt end sædvanligt og i stedet fokusere på teknikken: lodret over brystvorte-linien, kun ned til 90 grader i albuerne og så brug brystmusklerne til at presse stangen op med. Musikken er med Garbage, som også har lavet musik til James Bond (The world is not enough), men denne gang handler sangen om stemmerne i hovedet - men pres stangen op, så hører du dem ikke.

Videre til de mange "Deadrow's" i rygøvelsen. Først som singles, senere tre gange til maven og til sidst syv gange til maven. Stå i en stærk set-position og spænd i maven, ryggen og hele korsettet.

I triceps-øvelsen har vi forladt de tidligere kick-backs og arbejder primært med stangen på bænken. Der er mange triceps-extensions, suppleret med triceps-pres og til sidst slutter vi af med triceps-pushups på gulvet. En hård øvelse, men hvis vi "tager vores mor i byen", så klarer vi det.

Biceps-øvelsen har efterhånden udviklet sig til et party-track, og denne gang er ingen undtagelse. Black Eyed Peas sætter festen i gang og track'et er på kun 3:45 min så der er fuld fart på hele vejen mens hele klassen skriger "Pump it !". Fantastisk øvelse. Mike har gjort det igen.

Lunge-tracket slutter med power-lunges i en helt ny dobbelt kombination. Kan ikke forklares her - vær med og nyd det.

Skulder-track'et er hård rock-musik med N.E.R.D. Ikke lige min smag til en lørdag aften med rådvin og stearinlys foran pejsen, men til den meget energiske skulderøvelse fungerer det helt perfekt. Grænserne for mine musikalske fordomme er blevet flyttet.

Og så til de afsluttende maveøvelser. Musikken er Pussycat Dolls' indsmigrende sang om de gange vi bliver fristet til at skifte partner - men husk at selvom græsset ser grønnere ud hos naboen så er der helt sikkert også ukrudt og mos i den græsplæne. Der er mange af de skrå mavebøjninger i tre sværhedsgrader, og de almindelige mavebøjninger har "halve" på toppen. Et track hvor musikken, teknikken og koreografien går op i en højere enhed.

Vi slutter af med udstrækning til "Il Divo", der synger "Unbreak my heart". De fire tenorer, som alle er midt i tyverne, gør at man kan synke ind i sig selv, køle ned, strække ud og slappe af.